Julia

torsdag 7 januari 2010

Pulka och träning och läger!

Förlåt, men jag hann verkligen inte blogga igår, jag hade fullt upp med att ha roligt, med Elouise såklart! Vi hade såååå kul! Vi var och åkte pulka , i -24 grader! Först kom vi till en backe som knappt var en backe, den lutade knappt nedåt, men efter en stund kom vi på en pulkbacke som finns i skogen bakom där jag bor. Det gick sådär, det va så tjockt med snö att vi inte såg var vi gick så det ledde till att vi föll några ( massvis ) med gånger. Det tog inte så länge före vi märkte hur frusna våra fötter och fingrar va, det gick inte ens att röra på dem, så vi bestämde för att "pulka" hem.


Dagens handling är väl inte så mycket att berätta om, jag kan ju seja att skolan har börjat idag igen, uscg det kändes jobbigt för mej och elouise att stiga upp och gå till skolan!
Efter att jag kom hem från skolan blev det att vara på facebook ( = nolifer, händer alltid, farmville )
Kl. 6 blev det tränigar då, så då knallade jag dit, och jag och Elin hade en skön timme före träningen började!
Imorgon skall jag på ett läger, SFI- Läger, som räcker till söndag, så nu vid tillfället packar jag på samma gång jag bloggar. Varje gång på SFI- lägren drar dom lott om ett fint hotellrum som en person får va i och så får personen också ta med någon om han/hon vill. Och så blev det, att ELIN vann det, och jag får komma med! Yess! Tack !
Jag tycker verkligen vi ( åtminstone Elin ) förtjänar det, eftersom man e lite trött och så, så det blev lite ljusare inför lägret!
Nu måste jag fortsätta att packa och gå och mumsa i mej något gott mamma har lagat.
( blir kanske inget bloggande över helgen )

Kram!
GONATT!

Här kommer lite bilder från "pulk-dagen"!





Här är vi ännu inte snöiga!




Elouise gjorde sin första snöängel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar